سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به زبان عکس ...

بسم الله الرحمن الرحیم

  فتوبلاگ عکاس بی حواس که متعلق به جناب دهقانی داور مسابقات عکاسیست وبلاگی حاوی عکسهای زیبا وپرمفهوم این عکاس محترم است که درکنار عناوین معرف موضوع عکس و پانویس های عکس تقریبا تمام آنچه عکاس محترم در ذهن به آن می پرداخته را به طرز زیبا و اثرگذاری نمایش داده و به مخاطب منتقل میکند.

موضوعات عکاسی و پانویس شده غالبا حول و حوش فضاهای معنوی و تبیین و اثبات و ابراز و اعلام درد و گاهی همدردی دینیست درخصوص ظلمهایی که به ائمه بزرگوار اسلام و مسلمانان جهان اسلام در کشورهای حاشیه لبنان سوریه عراق و... و شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس شده است و معرفی راه سعادتی که در گروی دل سپردن به خداوند بزرگ و دین مبینش اسلام عزیز است.
در لینکهای آرشیو شده در پوشه "کمی سیاسی" پستهایی مشاهده میشوند که برخلاف عنوان پوشه بخشی از مهم ترین اخبار و رویدادهای سیاسی اجتماعی اخیر را همراه تحلیل نویسنده محترم در قالب عکس و پانویس به مخاطب ارائه می دهد. یکی از پستهایی که برای بنده جالب بود پستی بود که در آن از عروس ترکیه ای خانواده احمدی نژاد عکسهای متفاوتی گرفته شده که در کمال وقار و متانت با حجاب و عفاف ایرانی اسلامی در اجلاسی همراه خانم پروین احمدی نژاد حاضر شده اند.

جهان وطنی اسلامی

جهان وطنی اسلامی

در میان شرح عکسها عباراتی که بصورت بلد شده هدف عکس را بیان میکند به چشم میخورد که :
"برای من اینجهان وطنی اسلامی مهم است که در این سطح از خانواده رئیس جمهور به پیوند و ازدواجی سیاسی و مذهبی ختم می شود .. برای من این حجاب ایمان و قاعده امت اسلامی است که در بعد عملی تجلی میابد و می چربد بر آن ایران گرایی و ایرانیت پوسیده ای که اسلامیت را پوسته آن می بیند."

و به این شکل تداعی ذهنی روانشناختی معنای جهان وطنی اسلامی در قالب این عکس در ذهن مخاطب به زیبایی شکل می گیرد.

و البته نکته مهم دیگری که در ضمن این شرح عکس قابل استفاده می باشد این است که عکاس محترم به این اخلاق مهم عکاسی نیز اشاره دارد که هدف از عکاسی نباید جلب محبوبیت و شهرت به هر طریقی باشد و هدف اصلی عکاسی ، انتقال پیامهای پرارزش به مخاطبین است بخصوص اگر این انتقال پیام به نوعی ابزار تبلیغ دینی هم محسوب شود.

در سایر پستهای این وبلاگ عکسهایی از مراسم عزاداری دوستداران اهل بیت و زیارت و عرض ادب عاشقان اهل بیت علیهم السلام به چشم میخورد که اوج دلسوختگی دلسوختگان و غربت شیعیان و ائمه ی شیعه را به نمایش گذاشته است:

دلسوختگان

غربت شیعی

دلسوختگان

در خاتمه از دوستان بزرگوار دعوت میکنم فرصت بازدید از این نمایشگاه عکس مجازی مذهبی را از دست ندهند: www.photon.parsiblog.com

 


[ دوشنبه 92/8/6 ] [ 5:48 عصر ] [ ف.ج ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

برچسب‌ ها
آرشیو مطالب
امکانات وب